Piratförlaget har rekryterat Mattias Castenfors från Bokus Play. Han får en roll som ansvarig för digital försäljning och utveckling.
– Mattias Castenfors har en dubbel kompetens. Han har både arbetat som key account manager på förlag och med den digitala affären i återförsäljarledet. För Piratförlaget innebär det alltså en kraftig förstärkning inte bara av förlagets försäljningsarbete, utan också för utvecklingen av nya affärer. Vi är mycket glada över att kunna hälsa Mattias Castenfors välkommen till förlagen på Kaptensgatan, säger Erik Titusson, vd Piratförlaget, i ett pressmeddelande.
Mattias Castenfors blir alltså ansvarig för digital försäljning och utveckling på Piratförlaget och Lilla Piratförlaget. Han kommer närmast från Bokus, där han idag är ansvarig för utvecklingen av streamingtjänsten Bokus Play. Han har sedan tidigare gedigen erfarenhet från såväl förlags- som återförsäljarledet.
– Efter många år på återförsäljarsidan ser jag verkligen fram emot att komma närmare böckerna igen. Extra kul är det att börja jobba just på Piratförlaget, som jag alltid varit imponerad av. De har en enorm fingertoppskänsla i sin utgivning och en fantastisk förmåga att skapa bästsäljare. Till detta hoppas jag kunna bidra med många bra idéer kring den digitala affären, från mina år på Bokus Play. Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta med det engagerade och kreativa gänget på Piratförlaget! säger Mattias Castenfors själv i samma pressmeddelande.
Mattias Castenfors tillträder sin nya tjänst på Piratförlaget i juni. Därmed har Piratförlaget fyllt luckan efter Lasse Jexell som fick ett liknande uppdrag på Polaris.