Den här veckan började Adlibris skicka ut sitt nya magasin i tryckt form. Över 500 000 exemplar ska distribueras och locka till läsning.
– Det tryckta magasinet innehåller fullt av boktips, artiklar och författarintervjuer. Vi kommer skicka ut över 500 000 exemplar under de kommande veckorna. Magasinet kommer gå i våra paket och det kommer även gå i morgonpress om ett par veckor, säger Elias Vieglins, PR-ansvarig på Adlibris.
Magasinet finns dock även i digital form. På 16 sidor lyfter Adlibris fram aktuella titlar, författarintervjuer med Hans Rosenfeldt och Björn Natthiko Lindeblad.
– Vi kommer sprida magasinet både digitalt och fysiskt. Digitalt via våra sociala kanaler och nyhetsbrev.
Det ser ju mycket ut som en vanlig julkatalog från en bokhandlare. Så frågan är om det ska bli något återkommande inslag?
– Detta är första numret och vi kommer utvärdera om det kommer bli ett återkommande magasin, säger Elias Vieglins.