Bokmässan rekryterar Kim Nilsson som försäljnings- och marknadschef. Han är för närvarande marknadschef på Göteborg Film Festival.
Nu står det klart att Kim Nilsson blir ny försäljnings- och marknadschef på Bokmässan. Kim är för närvarande marknadschef på Göteborg Film Festival och har en bred bakgrund inom försäljning, sponsring och marknadsföring. Han har tidigare bland annat jobbat som kundansvarig på reklambyrå samt som säljare inom eventbranschen.
– Jag ser verkligen fram emot att välkomna Kim Nilsson till Bokmässan, hans erfarenhet och kompetens kommer komma mycket väl till användning hos oss. Inte allra minst hans arbete med partnerskap, komplexa avtal, presumtivt sälj och att driva besökare till ett evenemang. Men Kim är också en utvecklingsdriven person, jag tror vi kommer se en del spännande satsningar och nya samarbeten framöver, säger Frida Edman, mässansvarig för Bokmässan, i ett pressmeddelande.
– Att få leda arbetet med försäljning och marknadsföring för Nordens största kulturevenemang känns oerhört spännande. Jag ser fram emot att tillsammans med teamet på Bokmässan skapa nya spännande möjligheter för både bransch och övriga näringslivet att möta en väldigt stor och intressant målgrupp, säger Kim Nilsson.
Kim Nilsson tillträder som försäljnings- och marknadschef i slutet av mars och kommer in mitt i förberedelserna av årets Bokmässa, som pågår 24–27 september. Seminarieprogrammet presenteras i Stockholm och Göteborg den 26 maj. Årets temasatsningar är Sydafrika, som är hedersgäst och temaland, LÄS! LÄS! LÄS! samt Digital kultur.