I en intervju med bloggen MrMagazine säger Krifka Steffey, direktör för Merchandise & Newsstand på Barnes & Noble, att utvecklingen går mot högre kvalitet och färre utgåvor på magasinmarknaden.
– Magasin blir mer av en lyxprodukt. Vi ser stora varumärken minska utgivningstakten och nya titlar i bookazine-format som inte nödvändigtvis har ett “nästa nummer”, istället fokuserar de på ett ämne som är hett, menar Steffey.
Barnes & Noble säljer magasin både i butikerna och online – där de även säljer prenumerationer.
Barnes & Noble: Magasin går mot färre och mer lyxiga utgåvor
Sölve Dahlgren
Sölve Dahlgren är journalist sedan 30 år tillbaka och författare till mer än tio böcker. VD och chefredaktör för Boktugg.
solve@boktugg.se
Gör som ...
… och alla våra andra sponsorer som stöttar oss ekonomiskt. Vill ditt företag bli sponsor? Kontakta sales@boktugg.se för mer information. Privatpersoner och mindre företag som vill bidra swishar valfritt belopp till 123-483 18 71 (klicka här för QR-kod) eller med andra betalmedel.
Staffan Hammerman belyser USA:s nedtonade historia med bok om Pocahontas
Pocahontas är kanske den mest kända kvinnan i den amerikanska historien. Nästan alla människor känner till henne, åtminstone till namnet. Många har fått en bild av henne genom de populära men ohistoriska berättelser som skapats runt hennes tragiska livsöde.
Alexandra Murdock vill göra stora avtryck med ”Liten”
Litens allra bästa vän försvinner och allting känns färglöst. Blommorna bleknar och eken kroknar. Men så en dag i allt det grå hörs steg i gruset och en liten filur med yvig röd frisyr knackar på.
Författarduon Kanon & Wester debuterar som deckarförfattare med “I dödligt sällskap”, första delen i serien Morden på Axholmen.
På Axholmen i Stockholms skärgård rinner tiden ut för att lösa ett 30 år gammalt ritualmord, och någon på ön verkar göra allt för att dölja sanningen.