Veronica Fras blir Adlibrisgruppens Customer Experience Manager. Hon kommer att jobba med kundupplevelse inte minst inom kundtjänst.
– Veronica kommer att tillföra mycket med sin omfattande och gedigna erfarenhet inom Customer Experience, inte minst från sin senaste roll inom streaming, som är en av de mest konkurrensutsatta branscher som finns. Veronicas kombination av strategisk och analytisk höjd, operativt arbete och ett uppskattat ledarskap, gör att hon kommer att bli en stor tillgång för oss, säger Jonas Karlén vd för Adlibrisgruppen, i ett pressmeddelande.
Adlibrisgruppen gör nu en kraftsamling kring kundupplevelsen genom att skapa en ny avdelning, Customer Experience, där man samlar CRM och Kundservice. Som chef för den nybildade avdelningen har Veronica Fras rekryterats. Hon har under större delen av sin karriär arbetat med frågor som är relaterade till strategier kring kundupplevelse, marknadsföring, köpbeteende, skriver bolaget.
Veronica Fras kommer närmast från Viaplay där hon var Head of Customer Experience och har innan dess arbetat på SPP och Svenska Spel inom liknande roller och områden.
– Det är en dröm för mig att bli en del av Adlibrisgruppen. Böcker har alltid varit en personlig passion för mig samtidigt som det berikar oss individer och är viktigt för samhället. Jag hoppas att jag kan bidra med mina erfarenheter av att jobba datadrivet och kundcentrerat, både strategiskt och operativt. Jag tror också att det finns en hel del likheter med min nuvarande bransch, inte minst i utmaningarna kring att hjälpa kunden att snabbt och enkelt hitta relevant och intressant innehåll och att inspirera till nya upplevelser, säger Veronica Fras, i samma pressmeddelande .