Föreningen NOFF lanserar lagom till Bokmässan sin nya logotype och en ny hemsida. De har även påbörjat ett projekt med en handbok för medlemmar som är nya i förlagsbranschen.
– Det är inte alltid det finns någon till hands just i den stund då man kan behöva hjälp med en av alla de processer man måste gå igenom som förläggare. Därför vill vi kunna erbjuda våra medlemmar en lättillgänglig handbok där de enkelt kan finna goda tips och råd, säger Alexandra Nedstam, ordförande i NOFF.
NOFFs styrelse har under sommaren ägnat åt sig att ta fram en ny logga för föreningen och bygga upp en ny hemsida med enklare navigering, ny fräsch design och framför allt möjligheten att framöver enkelt kunna fylla på med information kring allt en förläggare kan behöva ha tillgång till.
I samarbete med studenterna som läser förlagskunskap vid Stockholms universitet kommer styrelsen under hösten och våren ta fram nytt material för medlemmarna där så kvalitativ och relevant information som möjligt kring förlagsprocessen ska finnas. Tanken är att samarbetet ska resultera i den perfekta handboken för alla som driver eller vill driva ett litet eller mellanstort förlag.
Många av NOFFs medlemmar laddar nu för Bokmässan som börjar på torsdag och NOFF har ett arrangemang för sina medlemmar under mässan i form av ett frukostmöte.
– Det är också ett nytt grepp. Tidigare år har NOFF haft en kvällsaktivitet på onsdagen men många små förlag anländer under eftermiddagen till Göteborg och bygger monter in i det sista på kvällen så därför provar vi ett frukostmöte i år istället, säger Alexandra Nedstam.