Mofibo blir varumärket när Storytel satsar på den danska ljudboksmarknaden och slår ihop sina båda helägda streamingtjänster.
För mindre än tre år sedan köpte Storytel den konkurrerande danska ljud- och e-boktjänsten Mofibo och blev därmed marknadsledande på den danska ljudboksmarknaden. Sedan dess har de båda ljudboksapparna Storytel och Mofibo levt sida vid sida i Danmark. Nu slås de båda tjänsterna samman under varumärket Mofibo.
– Det nya Mofibo kommer stå starkt. Storytel i Danmark samlar nu det bästa från två världar – Storytels skandinaviska ledarroll inom innehåll, service och tech, och Mofibos mycket starka konsumentvarumärke, som idag är helt synonymt med digitala lyssnarupplevelser på den danska marknaden, säger Jonas Tellander, grundare och VD för Storytel, i ett pressmeddelande.
– Både Mofibo och Storytel står för litteratur för alla, och nu kommer våra användare få ännu mer att välja bland. Vi är väldigt glada att kunna bidra till en demokratisering av läsupplevelsen så att den kan nå ut till alla, även till de som av olika orsaker inte kan ta del av en fysisk bok. Det ser vi som ett viktigt ansvar. Därför kommer vi fortsätta att göra vårt yttersta för att alltid ha ett brett utbud av lyssnarupplevelser av hög kvalitet för alla, säger Claus Wamsler-Nielsen, Country Manager för Storytel Danmark och VD för Mofibo, i samma pressmeddelande.
Den uppdaterade appen finns tillgänglig för danska användare från och med idag. I och med sammanslagningen kommer mängden innehåll mer än fördubblas för Mofibos befintliga kunder. De får också tillgång till Storytels efterlängtade familjeerbjudande med ”Kids mode” som lanserades vintern 2018.
– Vi är marknadsledare och det tycker vi förpliktigar oss att konstant utveckla användarupplevelsen och streamingen av ljudböcker. Dessutom har vi ännu mer fantastiskt och unikt innehåll på väg in, säger Claus Wamsler-Nielsen.