Axiell Media ingår partnerskap med den internationella ljudboksleverantören Findaway. Därmed utökar de sin internationella katalog med tusentals ljudböcker.
Det nya avtalet innebär att Axiell Media kan erbjuda sina förlagskunder ett distributionsnät med 17 nya försäljningskanaler runt om i världen. Dessutom så utökar Axiell Media genom partnerskapet med Findaway kraftigt sin internationella katalog med tusentals ljudböcker, främst på engelska, som kommer att bli tillgängliga för försäljning till detaljhandelskanaler i Sverige och Finland, prenumerationstjänster och för bibliotek.
– Att ingå avtalet med Findaway är en del av vår långsiktiga strategi att utveckla vårt erbjudande både i Sverige och på andra marknader. Findaway ger våra förlag stor räckvidd internationellt och vi vet att finns det en stor efterfrågan på engelskspråkiga böcker hos våra försäljningspartners och hos biblioteken. Vi är mycket glada att kunna erbjuda internationell distribution och bredare titelutbud till alla våra olika kundgrupper, säger Eva Houltzén, VD för Axiell Media, i ett pressmeddelande.
Förlag som använder Axiell Medias tjänster kommer att kunna nå ut till ett nätverk av internationella återförsäljare, prenumerationstjänster och bibliotek med flertalet olika affärsmodeller. Tillsammans med Axiells närvaro på över 50 marknader ger det en unik möjlighet för nordiska förlag och författare att sprida sin litteratur, skriver Axiell i pressmeddelandet.
– Findaways mission är att distribuera varje ljudbok i världen överallt där ljudböcker säljs. Vi är stolta över att samarbeta med Axiell Media för att erbjuda världens största katalog av ljudböcker till deras lyssnare samtidigt som vi tillhandahåller en stor katalog över nordiskt innehåll till ljudboksläsare över hela världen, säger Mitch Kroll, grundare och VD för Findaway.
Findaway ser sig som en global ledare inom digital innehållsleverans. Med sina tjänster når de ut med ljudböcker, e-böcker, videor och inlärningsverktyg till 40 000 bibliotek, skolor och försäljningsställen.