Ingrid Bojner, idag styrelseledamot, får en operativ roll som CCO på Storytel från 1 april 2018 då Morten Strunge lämnar den posten. Det meddelade bolaget idag.
Storytel genomför alltså en rockad i sin ledning när Morten Strunge den 31 mars 2018 lämnar sin operativa roll som Chief Commercial Officer (CCO). Styrelseledamoten Ingrid Bojner blir Morten Strunges efterträdare. Samtidigt är ambitionen att Ingrid Bojner frånträder sin styrelseplats samt att Morten Strunge föreslås för inval i Storytels styrelse på bolagsstämman till våren, skriver Storytel i ett pressmeddelande.
– Jag har de senaste tolv åren byggt upp flera bolag, först mobiloperatören Onfone, som såldes till TDC 2011, och senast Mofibo, som såldes till Storytel 2016. Det har varit intensiva år i Storytel, och jag har verkligen tyckt om att arbeta operativt med både den kommersiella och internationella expansionen. Nu ska det även bli roligt att lyfta blicken och fortsätta jobba strategiskt med Storytel i styrelsen, säger Morten Strunge.
Ingrid Bojner kommer att ta över ansvaret för Storytels globala marknadsteam och marknadsbolagen med start den 15 januari för att förbereda övertagandet av CCO-rollen från Morten Strunge den 1 april 2018. Ingrid Bojner har en bakgrund med 12 år på McKinsey, därefter ledande befattningar inom försäljning och marknadsföring på TeliaSonera och Handelshögskolans Executive Education. Därtill arbetar hon sedan ett antal år i ett flertal bolagsstyrelser, däribland som styrelseledamot i Storytel sedan 2016.
– Jag har följt Storytels utveckling på nära håll genom mitt arbete i styrelsen. Det känns nu både naturligt och superkul att gå in i en operativ roll i ledningsgruppen och leda den fortsatta spridningen av Storytels grymma tjänst över världen. Storytel är ett fantastiskt team som jag ser fram emot att vara en del av, säger Ingrid Bojner.