Kyrkans förlag Verbum rekryterar en marknads- och försäljningschef samtidigt som två anställda får nya chefspositioner som utgivningschef och opinionschef.
Det händer en hel del på det teologiska förlaget Verbum. Tre chefstjänster har nyligen tillsatts.
Verbum har rekryterat Annika Waldenström som marknads- och försäljningschef, som tar över efter den tidigare chefen för området som slutade på Verbum i september 2017. Hon kommer närmast från en liknande roll på Hakon Media och har även arbetat på Forma Publishing.
– Annika har mycket god erfarenhet från branschen och har bra kompetenser inom de områden Verbum behöver förstärka: tidning/annons och prenumerationskompetensen (för Kyrkans Tidning) och bokutgivning och försäljning mot vår nischade marknad (Verbum Utgivning), säger Fredrik Lanerfeldt, vd för Verbum, till Boktugg.
Kristina Wänblom som har arbetat på förlaget som redaktionschef sedan 2006 blir ny utgivningschef, samtidigt som hon behåller redaktionschefsansvaret. Den nuvarande utgivningschefen Jonas Eek i sin tur går vidare till att bli senior advisor på Verbum parallellt med en roll som opinionschef för Kyrkans Tidning, som ges ut av förlaget.
– Vi är så glada för denna fantastiska förstärkning. Jonas Eek kommer att driva Kyrkans tidning framåt på många sätt. Inte minst genom att ytterligare stärka vår röst i både den inomkyrkliga debatten och samhällsdebatten, säger Inger Wallin, chefredaktör på Kyrkans Tidning.
– I den nya organisationen kommer vi se nya synergieffekter av ett ännu tätare samarbete mellan utgivning, tidning, marknad, försäljning, säger Fredrik Lanerfeldt som även meddelar att 2017 ser ut att bli ett bra år för Verbum.
Läs även: Därför blir Fredrik Lanerfeldt ny vd för Verbum AB