Akademibokhandeln har satsat hårt på rekryteringen av medlemmar till sin kundklubb sedan lanseringen i oktober 2015. Nu meddelar kedjan att de passerat en miljon medlemmar.
Kundklubbar har varit hårdvaluta i många branscher och de flesta kedjor har någon form av kundregister. Med denna kunskap sjösattes Akademibokhandelns Vänner förra hösten och fick en riktig rivstart med erbjudanden om rabatt på 20 procent till dem som anmälde sig.
Idag skickade Akademibokhandeln med sina 116 butiker (centralägda och franchise) ut detta pressmeddelande:
Det tog mindre än ett år att nå drömmålet, en miljon medlemmar, i Akademibokhandelns nya medlemsklubb som lanserades i oktober 2015.
– Vi är väldigt glada och stolta över denna framgång som överträffat våra förväntningar med råge, säger marknadschef Cecilia Helsing. Jag tror att de viktigaste framgångsfaktorerna är alla våra engagerade butiksmedarbetare och att vi verkligen satt kunden i centrum när vi utvecklat medlemsklubben.
Akademibokhandelns Vänner beskrivs bäst som en medlemsklubb med flera sidor. Innehållet sträcker sig från förmånliga erbjudanden och digitala kvitton till tips och inspiration om böcker och läsning. Klubben är kostnadsfri och kortfri och man blir enkelt medlem i sin bokhandel eller via akademibokhandeln.se.
– Akademibokhandelns Vänner är ett viktigt led i Akademibokhandelns långsiktiga arbete med att sprida läsglädje till alla – varje dag. Att vi fått nästan tre tusen nya vänner i snitt varje dag sedan lanseringen är smått överväldigande, säger Cecilia Helsing.
Akademibokhandeln AB driver även, genom dotterbolaget Bokus AB, nätbokhandeln Bokus.