Storytel har haft mycket att fira i midsommar. Förutom köpet av Norstedts som blev klart i midsommarveckan meddelar företaget att de under midsommarhelgen passerade 300 000 abonnenter.
– För ett år sedan hade Storytel 180 000 betalande abonnenter. Vi välkomnar våra 120 000 nya abonnenter som tillkommit under det senaste året och kan konstatera att de lyssnar mer och Storytel blir en allt viktigare del av deras vardag. Vi ökar nu utgivningen av ljudböcker ännu mer inom alla våra sex språkområden för att få fler att upptäcka ljudboken, säger Jonas Tellander, VD och grundare av Storytel.
En del av ökningen kommer sannolikt från förvärvet av Mofibo i Danmark som Storytel köpte för 125 miljoner kronor i maj, som då hade 40 000 abonnenter. Storytel meddelade tidigare att de efter första kvartalet hade kommit upp i 220 000 abonnenter. De växte då med 6000 nya kunder i månaden men har sannolikt ökat takten under våren.