Ett av de få förlag som inte märkte av det minskade antalet besökare på årets mässa var Ordalaget bokförlag, som gick hem med en i stort sett identisk försäljning som förra året.
Ordalaget, som fanns placerade alldeles intill servicecentret och med en öppen monter på gaveln som vette mot två stora gånger, hade en fantastisk uppsyn över mässans besökare och montern lockade många att ta ett kliv in. Den smarta uppbyggnaden påminde om en butik och folk flockades runt de små ”bokborden” som fanns uppställda.
Årets storsäljare blev Peter Källviks reportagebok Nudå! Göteborg som sålde som smör under alla mässans dagar.
När författaren gästade montern hade han en intensiv signeringsstund att se fram emot och förlaget, som är vana att signeringarna går väldigt upp och ner vid bokmässan i stort, såg just signeringen med Peter Källviks som deras mest framgångsrika.
Ordalaget bokförlag har etablerat sin monterplats i B-hallen intill servicecentret sedan länge och kommer finnas på plats där även nästa år, då de hoppas på en lika stabil mässa.
Läs mer om Bokmässan här:
Harper collins nordic om bokmässan 2015, en av de bästa placeringarna
Norstedts om bokmässan 2015, Lagercrantz dominerade utan tvekan
Grim förlag om bokmässan 2015, en otrolig försäljning
Massolit om bokmässan 2015, besök av sin storsäljande författare