Mattel Publishing utvecklar ett nytt digitalt förlagsteam som ska ge bättre understöd till deras varumärken som till exempel Byggare Bob, Thomas och vännerna och Barbie. Snart kommer en ny serie böcker med Barbie i huvudrollen.
Enligt Mattel kommer varumärket Barbie utvecklas genom nya produkter för att anpassa det till en ny generation barn. Barbie kommer till exempel synas i en bok-serie, Malibu Mysteries, samt i en ny DVD under 2016. Tanken är att använda flickornas fantasi kring sin Barbie. Genom story telling och en ny illustrativ stil ska bilden av Barbie utvecklas för att tydligare reflektera den senaste generationen av Barbie-fans. Julie Pistor, V.P. för underhållning säger:
“Barbie has had hundreds of careers and stories. Those created and imagined by teams at Mattel, and those imagined by the millions of girls around the world that play with her each day. We’re really tapping into the how girls play with Barbie and taking those stories to a broader audience. Our girls tell us that Barbie can be a super-hero, they say she is a smart, loving sister. They see her as tech loving adventurous girl, a real modern character. I have the best job in the world taking those fantastic ideas, and transforming them into fun, family friendly content.”
För att läsa mer om Mattels planer för Barbie och de andra varumärkena, klicka här!