Bokförlaget Liber har, tillsammans med tidskriften Driva Eget, gett ut en bokserie för företagare. De tre första titlarna har precis kommit ut till försäljning med målet att hjälpa företagare i hela landet att förbättra sina strategier kring bland annat skatt, ekonomi och marknadsföring.
Varje bok som publiceras inom samarbetet mellan Liber och Driva Eget ska ha ett övergripande tema av ökad lönsamhet. Böckerna ska fyllas med konkreta tips och råd inom relevanta områden som till exempel skatt, ekonomi, försäljning, marknadsföring och ledarskap.
Driva Egets grundare Anders Andersson menar att samarbetet med Liber gynnar båda parter. De ser böckerna som ett bra exempel på de kringprodukter de nu erbjuder utöver sin tidskrift. Försäljningen har börjat bra, då ämnesvalen verkar ha träffat rätt. Ämnena i de första tre böckerna; att öka vinsten, sälja mer och sänka skatten är viktigt för småföretagarna i Sverige.
– Företag är människor, och varken företagare eller deras medarbetare kan förstås veta allt. Vi ville ta fram konkreta handböcker för företagare som det ska löna sig att läsa och tillämpa. För att lyckas sökte vi en partner som har närkontakt med företagarvärlden, någon som precis som vi har kunskapsspridning som övergripande mål. Driva Eget blev den perfekta partnern, säger Anders Abrahamsson, förläggare av managementlitteratur på Liber.