Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?
Författare
Förlag Institutet för Mediestudier
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor127
Vikt85 gr
Utgiven2017-02-28
SABBt
ISBN 9789198356625
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals - både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.