Innovation och affärsutveckling

Innovation och affärsutveckling
Författare
Förlag Karlöf Management Litteratur
GenreManagement
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor118
Vikt180 gr
Utgiven2017-04-26
ISBN 9789198023442
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Innovation har utvecklats till ett av politikernas favorittema – såväl avseende privat som offentlig sektor. Insikten om behovet av reformer i samhället och nytänkande för att bibehålla konkurrenskraften har impregnerat beslutsfattare, på ett för Sveriges framtid lovande sätt. Mycket talar för att vi år 2017 genomgår ett språng i utvecklingen baserat på digitaliseringens oöverskådliga möjligheter till följdinnovationer. Det gäller såväl varuproduktion liksom tjänster och alla led i värdekedjan – från innovation, inköp och produktion, via distribution till administration, marknadsföring och säljkanaler. De möjligheter som digitalisering/robotisering/automatisering skapar är omöjliga att greppa över men ger impulser varje dag till innovatörer som ser företeelser som kan effektiviseras med teknikens hjälp. Jag vill i boken fånga den viktiga behovsaspekten – en faktor som går bortom användarnas explicita önskemål och når fram till de implicita behoven, dvs vilken nytta användarna faktiskt har av produkttjänsterna.