Försäljning för motvilliga
Författare | |
---|---|
Förlag | Bokförlaget Redaktionen i Sthlm |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 205 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2010-05-17 |
ISBN | 9789197874717 |
Nu kommer boken som gör dig tryggare i rollen som säljare, på mötet med kunderna och i de allra viktigaste situationerna som du hamnar i när du ska sälja.
Vem ska läsa den här boken?: Boken är helt inriktad på dig som inte gillar det här med försäljning men har upptäckt att det inte går av sig själv. Här får du stöd och råd som hjälper dig att sälja på ett sätt som DU är bekväm med. Det går faktiskt.
Här är alla 40 lektionerna:
(Och du får hemläxor att jobba med till alla)
1. Så här lätt blir du motiverad att sälja
2. Lär dig att sätta smarta och personliga mål som peppar dig
3. Den absolut viktigaste frågan för alla som säljer något
4. Hitta din egen säljstil och bli trygg på en gång
5. 9 skäl till varför du och jag och alla andra köper saker (viktigt att veta)
6. Vad är det du säljer egentligen och till vem?
7. Hur du visar kunderna vad de får av ditt företag som man inte får av andra
8. Hur du skaffar en hälsosam koll på konkurrenterna
9. Så vinner du över dina större konkurrenter varje gång
10. De bästa säljarna lägger sin tid på rätt kunder - så här ska du tänka
11. Hemligheten som får kunderna att gilla dig direkt
12. Förbättra ditt informationsmaterial så här snabbt och sälj mer automatiskt
13. Var snäll var en vän till dina kunder och sälj ofantligt mycket mer
14. Lär dig att lyssna bättre och sälj mer
15. Hur du ser till så att kunderna inte hör av sig till dina konkurrenter
16. Hur du säljer till tusentals personer samtidigt
17. Så här bokar du kundmöten och säljer per telefon - och känner dig bekväm
18. Så förbereder du riktigt bra kundmöten
19. Så ökar du ditt självförtroende inför kundmöten
20. Så gör du riktigt bra kundbesök
21. Hur du gör en säljpresentation som sticker ut.
22. Frågetekniker som alla framgångsrika säljare använder
23.Att bemöta invändningar och vinna
24. Konsten att fråga efter ordern (utan att darra på läppen)
25. Hur du förhandlar och vinner
26. Att göra efter kundbesöket (som de flesta missar)
27. Lär dig att skriva offerter som säljer (och inte bara rabblar fakta)
28. 5 saker som du alltid kan vinna även om kunden säger nej
29. Att nätverka på rätt sätt för att sälja - tipsen som tar dig framåt
30. Hur du ger andra ett intryck av dig som de verkligen minns
31. Så säljer du på ett lunchmöte på rätt sätt
32. Att få tillbaka förlorade kunder - tipsen som dina konkurrenter inte vet om
33. Hur du skapar en kundservice som håller fast kunderna hos dig
34. Ta hand om klagomål på ett säljande sätt - och vinn kundens hjärta
35. Hur du får andra att hjälpa dig att sälja - och tycka om det
36. Ett lätt sätt att skapa mycket högre trovärdighet för det du säljer
37. Hur du håller kunderna varma mellan köpen
38. De tio viktigaste frågorna du kan ställa till kunderna efter att jobbet är gjort
39. Bli bättre på att fira framgångar - bli lite egoist
40. Hur du motiverar dig själv att gå framåt när det är tufft för det är det ibland
Om författaren
Boken är skriven av Stefan Ekberg, företagare och författare till flera böcker om hur små företag kan marknadsföra sig själva med större kraft och mindre pengar. Stefan är flitigt anlitad av svensk affärspress där han skriver artiklar om marknadsföring och försäljning på och utanför internet.