444 smarta tips för dig som säljer tjänster
Författare | |
---|---|
Förlag | Bokförlaget Redaktionen i Sthlm |
Genre | Ekonomi |
Format | Storpocket |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 226 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2008-01-20 |
SAB | Qblbe |
ISBN | 9789197706353 |
Den här boken visar dig som säljer tid och kunskap vilka de mest effektiva genvägarna är till att höja priserna, få mer passiva inkomster och hur du gör för att synas mycket bättre för dina kunder.
Här är en del av vad du får lära dig:
Du vet väl att kunden köper DIG först
Hur du blir en erkänd expert i din bransch inom tre månader
15 sätt att motivera dig själv till framgång
Hur du vässar din personlighet så att kunderna faller för dig
Så skapar du egna informationsprodukter och nå fram till kunderna som expert
Seminarier och föreläsningar gör ditt företag ännu starkare
Hur du lätt får flera TV-intervjuer, radioinslag - och artiklar skrivna om dig och ditt företag
Hur du höjer ditt självförtroende inför kundmöten
Hur du lyfter dig själv från en svacka
Kunderna
Hur du hanterar dem som bara vill ha gratis råd och inte anlita dig (historier ur verkligheten)
7 tips om effektiv arbetsgång med alla kunder
Hur du presenterar dina idéer så att kunderna faller för dem
En superteknik att använda när kunderna bara vill ha mer och mer gratis
Hur du sätter gränser för kunderna
Hur du hanterar kunders klagomål
Så gör du om kunden är missnöjd och vill ha pengarna tillbaka
Tips om hur du förändrar och förbättrar en kundrelation när ditt eget företag förändras
Hur du ger garantier som konsult utan att blinka och får många fler kunder omedelbart
Tips om hur du kommer upp med en ny tjänst att sälja
Ovärderliga tips om att göra din tjänst till en produkt lätt som Simsalabim
Marknadsföring och försäljning
Hur du manövrerar ut större konkurrenter och argumenten du kan använda mot dem
Hur du lätt avgör vilka som är bra och vilka som är dåliga kunder
Hur du spionerar på kunderna och får ett övertag innan du träffar dem
Supertips för att höja ditt självförtroende inför kundmöten
Hur du gör ett fantastiskt intryck vid första kundmötet
Sex sätt att på allvar kunna mäta dig med dina större konkurrenter
Hur du hanterar kunder som aldrig kommer till skott
Hur du får nya kunder att aldrig hinna tänka på din konkurrent
Mer pengar tack!
Så pratar du pengar med kunderna och känner dig bekväm med det
10 enkla sätt att skaffa passiva inkomster
9 vanliga offertmisstag som gör att tjänsteföretagare missar affärer
Förhandlingsmisstag som många tjänsteföretagare gör och hur du undviker dem
Hemlig metod - Så här gör du när kunden frågar vad det kostar
Tre alternativ till timdebitering för små företag
Hur du motiverar dina priser för dig själv och får mycket bättre självförtroende
Världens vanligaste prismisstag för tjänsteföretagare och hur du undviker det
8 sätt som gör det lättare för dig att motivera dina prishöjningar
35 tips om ett mycket bättre kassaflöde i ditt företag
Tio sätt att öka dina vinster snabbt
15 vanliga misstag som gör dina vinster mindre
Saker att göra under lågsäsong eller när du får en svacka i affärerna
Idébomben!!
86 konkreta tips som gör dig och ditt företag starkare, bättre och mer framgångsrikt
]Internetstrategi för tjänsteföretagare
Hur du får betalt av krångliga kunder
8 Tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
Hur du avgör om du har lyckats med din marknadsföring
5 grundläggande sätt att få ditt företag att växa