Konsten att skapa världens bästa företag
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Roos & Tegner |
Genre | Management |
Format | |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 287 |
Vikt | 160 gr |
Utgiven | 2019-05-15 |
ISBN | 9789188743879 |
Varför lyckas vissa företag och inte andra? Finns det några universella Do's & Don'ts Stefan Sebö intresserade sig tidigt för de här frågorna och nu efter att ha arbetat med förändringsarbete i mer än 35 år har han identifierat sju framgångsfaktorer. Genom att jobba målmedvetet med dessa kan alla verksamheter stärka sin attraktions- och konkurrenskraft. Ingen kommer undan! Idag måste alla företag jobba konstant med sin utveckling. Det handlar om att vinna eller försvinna.
I boken varvar Stefan Sebö forskning, tankar och tips med övningar, exempel och intervjuer. Steg för steg visar han vad chefer och medarbetare måste göra för att skapa världens bästa företag. Det gäller att utmana det som sitter i väggarna och våga tänka nytt, kring ledarskapet och medarbetarskapet, kring organisation och arbetssätt. Det handlar om att skapa ett företag där människor verkligen vill jobba, där visionen och målen är tydliga och där alla drivs av lust att åstadkomma något, tillsammans.
Stefan Sebö är en av Sveriges mest efterfrågade konsulter och förläsare inom affärsutveckling, försäljning, medarbetar- och teamutveckling. Under årens lopp har han hjälpt hundratals företag och hundratusentals människor att växa. Han har tidigare skrivit flera böcker, bland annat: Bruksanvisning för ett bättre liv; Resultat - Din guide till personlig framgång; Sälj som en TOPPsäljare.
Sagt om boken:
Den här boken är fulladdad med inspirerande och vägledande tankar som skapar kreativitet och beslutsamhet. En vinnande guide för ledare och medarbetare i företag som vill bli världsbäst och där det är människor som gör skillnaden. Just do it! (Beth Friberg, Ordförande, FOREX Bank)
Engagerat och pedagogiskt visar Stefan hur vägen till excellens ser ut! Läsvärt & lärorikt! (Marita Ramberg, Verksamhetsutvecklare, Psykiatriska kliniken, Kungälvs sjukhus)
Företagskulturen är idag det viktigaste konkurrensmedlet och med hjälp av den här boken får du verktygen för att kunna lyfta medarbetare och ledare till högsta nivå. (Ylva Söderberg, Creative Director, Chiffer Media AB)
En fantastisk inspirerande, intressant och läsvärd bok om den positiva förändringsresa som vi alla kan göra. (Annika Örtberg, HR-chef, Hyresgästföreningen norra Skåne)
En både lättläst och insiktsfull bok som kommer att påverka mitt sätt att tänka kring utveckling av både företag och individ läs den! (Erik Strömblad, VD, Mindit)
En konkret bok med många tankeväckande resonemang. Ett måste för alla, oavsett om du är chef, ledare eller medarbetare. Stefans recept är lika enkelt som briljant. (Christian Söderqvist, Verksamhetschef, Kommunala förskolor, Lidingö stad)
Tänk att det som egentligen är så självklart kan vara så svårt. Boken väckte tankar, inspirerade, bekräftade och gav verktyg till att verkligen lyckas skapa Världens Bästa Företag. (Catrin Östlund, VD, CÖ Redovisning AB)
Boken ger läsaren en intressant helhetsbild om hur ett framgångsrikt företag bör drivas. (Fatemeh Fili, Sektionschef, Arbetsförmedlingen)
"Boken gör mig på gott humör. Det jag framförallt uppskattar är den utmärkta strukturen och den heltäckande ansatsen. Well done!" (Anders Rex, Chef företagsmarknaden, Danske Bank)
Boken presenterar ett verkligt framgångsrecept för alla slags verksamheter som blir en ovärderlig hjälp för mig i mitt chef- och ledarskap. Den är mästerligt skriven, med en lyckad balans av enkelhet, tydlighet och djup. (Johan Carlsson, Utvecklingschef, Vårdcentralerna Bra Liv Jönköping)
En fantastisk verktygslåda som hjälper mig i min resa framåt och som alla borde läsa. (Martin Elgquist, Försäljningschef, Säkra Larm i Sverige AB)
En tydlig beskrivning av vägen till en framgångsrik verksamhet, såväl inom privat som offentlig sektor. Lättläst och fylld med inspirerande citat. (Tobias Kjellberg, Hälso- och sjukvårdschef, Landstinget i Värmland)
Det är lätt att glömma att alla bolag är som unika individer. Om vi inte är uppmärksamma på det kan det bli pannkaka snabbare än man tror. Blanda Stefans receptsamlingar med dina egna då kommer boken att vara till hjälp och inspirera det dagliga arbetet. (Lars-Johan Jarnheimer, f.d. koncernchef, Tele2, numera styrelsearbetare i ett flertal styrelser, bl.a. ordförande i Ikea, Qliro Group AB och Arvid Nordquist HAB)