Inlärning på elevernas villkor : en ny pedagogik för skolan : inlärningsstilar i klassrummet
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Brain Books |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 168 |
Vikt | 410 gr |
Utgiven | 1997-03-01 |
ISBN | 9789188410610 |
Inlärningsstilar på svenska! De båda författarna/lärarna gör en inspirerande genomgång av sitt arbete med inlärningsstilar.
Hur tar människor till sig information och förstår den, lagrar den i sitt minne och dessutom kan plocka fram denna information ur sitt minneslager vid behov? Vi vet alla av erfarenhet at det sker på högst olika och individuella vägar.
Forskningen kring våra lärstilar är omfattande och av största vikt för alla som arbetar med utbildning och information. I takt med att vi lär oss mer om människors olika sätt att lära sig blir vi allt skickligare att navigera i våra försök att undervisa människor så effektivt som möjligt.
Inlärning på elevernas villkor är skriven av två praktiker som på ett friskt och okomplicerat sätt visar att det är möjligt att nå avgörande förbättringar i dagens skola genom att vi som pedagoger tillägnar oss och tillämpar denna kunskap.
Fil.dr. Lena Boström och Hans Wallenberg lärare i Örnsköldsvik. I boken berättar de om sitt arbete på Parkskolan (gymnasieskola) med elever på praktiska program. De tar oss också med på en intressant genomgång av NLP och hur ledarskap utövas i klassrummet. Inlärning på elevernas villkor är en handbok i nya stragegier för inlärning, strategier vi måste utveckla i den nya verklighet vi befinner oss i.
Hur tar människor till sig information och förstår den, lagrar den i sitt minne och dessutom kan plocka fram denna information ur sitt minneslager vid behov? Vi vet alla av erfarenhet at det sker på högst olika och individuella vägar.
Forskningen kring våra lärstilar är omfattande och av största vikt för alla som arbetar med utbildning och information. I takt med att vi lär oss mer om människors olika sätt att lära sig blir vi allt skickligare att navigera i våra försök att undervisa människor så effektivt som möjligt.
Inlärning på elevernas villkor är skriven av två praktiker som på ett friskt och okomplicerat sätt visar att det är möjligt att nå avgörande förbättringar i dagens skola genom att vi som pedagoger tillägnar oss och tillämpar denna kunskap.
Fil.dr. Lena Boström och Hans Wallenberg lärare i Örnsköldsvik. I boken berättar de om sitt arbete på Parkskolan (gymnasieskola) med elever på praktiska program. De tar oss också med på en intressant genomgång av NLP och hur ledarskap utövas i klassrummet. Inlärning på elevernas villkor är en handbok i nya stragegier för inlärning, strategier vi måste utveckla i den nya verklighet vi befinner oss i.