Magisk kommunikation : om obekväma idéer och konsten att skapa effekt
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Roos & Tegner |
Genre | Management |
Format | Flexband |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 192 |
Vikt | 390 gr |
Utgiven | 2017-10-10 |
SAB | Qba |
ISBN | 9789187905810 |
"Man kan aldrig nog upprepa och påpeka betydelsen av kreativitet och bra reklam och varför det är så viktigt. Den här boken är en bra sammanfattning av många viktiga frågor för marknadsförare." Carin Fredlund, chefredaktör, Trender & Tendenser
Jag är beredd att äta upp min hatt samtidigt som jag står på ett ben mitt på centralen i Stockholm om någon av de som köper och läser Magisk kommunikation (vilket alla bör/ska/måste göra) efter läsningen är missnöjd." Kristian Andersson, grundare av nätverket Lunchin
Så tar du dig igenom nålsögat för effektiv kommunikation Vi utsätts dagligen för 3 000 kommersiella budskap, men dagen efter minns vi bara två av dem. Det är ett otroligt smalt nålsöga för marknadskommunikationen att ta sig igenom.
Den här boken är skriven för dig som arbetar eller vill arbeta med marknadsföring, kommunikation och reklam, och som inspireras av tanken på att få göra saker som inte bara sjunker in i bakgrunden. Den handlar om hur du får ut maximal effekt av din kommunikation, om vad som skiljer det mediokra från det magiska.
Följ med till den plats där magisk kommunikation uppstår, i mötet mellan strategi och kreativitet, i det oväntade. Ta del av erfarenheter, forskningsresultat och insikter, och bli inspirerad av några av världens mest framgångsrika kommunikationsinsatser. Få tips om hur du kan lära känna människan bakom konsumenten, vilka egenskaper framgångsrik kommunikation har och hur du bäst använder olika marknadsföringskanaler.
PATRIK LINDKVIST är creative director, art director och strateg, och har över 15 års erfarenhet från olika reklam- och kommunikationsbyråer. Patrik har jobbat med några av Sveriges och världens största varumärken och har vunnit både svenska och internationella utmärkelser för sitt arbete. Sedan 2013 driver han en egen reklam- och kommunikationsbyrå och är en flitigt anlitad föreläsare.