Magisk kommunikation : om obekväma idéer och konsten att skapa effekt

Magisk kommunikation : om obekväma idéer och konsten att skapa effekt
Författare
Medverkande
Förlag Roos & Tegner
GenreManagement
FormatFlexband
SpråkSvenska
Antal sidor192
Vikt390 gr
Utgiven2017-10-10
SABQba
ISBN 9789187905810
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen

"Man kan aldrig nog upprepa och påpeka betydelsen av kreativitet och bra reklam och varför det är så viktigt. Den här boken är en bra sammanfattning av många viktiga frågor för marknadsförare." Carin Fredlund, chefredaktör, Trender & Tendenser 

Jag är beredd att äta upp min hatt samtidigt som jag står på ett ben mitt på centralen i Stockholm om någon av de som köper och läser Magisk kommunikation (vilket alla bör/ska/måste göra) efter läsningen är missnöjd." Kristian Andersson, grundare av nätverket Lunchin

 

Så tar du dig igenom nålsögat för effektiv kommunikation Vi utsätts dagligen för 3 000 kommersiella budskap, men dagen efter minns vi bara två av dem. Det är ett otroligt smalt nålsöga för marknadskommunikationen att ta sig igenom.

Den här boken är skriven för dig som arbetar eller vill arbeta med marknadsföring, kommunikation och reklam, och som inspireras av tanken på att få göra saker som inte bara sjunker in i bakgrunden. Den handlar om hur du får ut maximal effekt av din kommunikation, om vad som skiljer det mediokra från det magiska.

Följ med till den plats där magisk kommunikation uppstår, i mötet mellan strategi och kreativitet, i det oväntade. Ta del av erfarenheter, forskningsresultat och insikter, och bli inspirerad av några av världens mest framgångsrika kommunikationsinsatser. Få tips om hur du kan lära känna människan bakom konsumenten, vilka egenskaper framgångsrik kommunikation har och hur du bäst använder olika marknadsföringskanaler.

PATRIK LINDKVIST är creative director, art director och strateg, och har över 15 års erfarenhet från olika reklam- och kommunikationsbyråer. Patrik har jobbat med några av Sveriges och världens största varumärken och har vunnit både svenska och internationella utmärkelser för sitt arbete. Sedan 2013 driver han en egen reklam- och kommunikationsbyrå och är en flitigt anlitad föreläsare.