Hemliga klubben Den skumma sabotören 20ex+Lärarhandl+webblicens 30st(12mån)
Serie | Hemliga klubben |
---|---|
Förlag | Memo Förlag |
Genre | Språk (inkl. lexikon, parlörer och ordböcker) |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2021-01-22 |
SAB | uFc |
ISBN | 9789187217708 |
Detta artikelnummer 789187217500 avser lärarhandledning och 30st webbapplikationslicenser till Hemliga Klubben - Fallet med den skumma sabotören i serien Hemliga Klubben. Önskas även böcker i bokserien, se paketartikel ISBN 9789187217708. Separata böcker kan köpas på ISBN 9789187217135.
PRODUKTINFORMATION:
Lust att läsa innehåller ett skriv-, läs-, och övningsmaterial där eleverna får läsa och arbeta med böcker ur några av sina favoritserier såsom <em>Hemliga Klubben</em> och <em>Legenden om De Fyra Elementen.</em> Materialet möter över 80 procent av det centrala innehållet för svenska i Lgr11 och är avsett för åk 1-3 och åk 4-6.
Spar tid
Materialet underlättar förberedelser och undervisning och du spar tid för annat arbete.
Språkutvecklare, författare och pedagoger
Materialet i Lust att läsa är uppbyggt utifrån grundskolans läroplan och är framtaget av pedagoger och språkutvecklare verksamma i den svenska skolan tillsammans med böckernas författare.
Beprövat koncept
Över 3500 elever och lärare har redan använt detta pedagogiska och lustfyllda sätt att arbeta med dessa skönlitterära böcker som bas. (*1)
Arbetsmaterialet
Arbetsmaterialet består av tre delar:
- Bok
- Lärarhandledning
- Webbapplikation med läsförståelsefrågor
Ljud- och e-bok
Böckerna finns inlästa av MTM och finns tillgängliga via Legimus, så att alla kan vara lika delaktiga.
Webbapplikation
Webbapplikationen, som är plattformsoberoende, innehåller läsförståelsefrågor till respektive bok. Till varje kapitel finns ett antal frågor med fyra svarsalternativ. Eleven får alltid en positiv respons, oavsett vilket svar som väljs. Eftersom övningarna är självrättande är det tidsbesparande för dig som lärare och eleverna får direkt feedback. Från lärarvyn har du som lärare full inblick i hur det går för varje elev och den ger dig också en tydlig bild av hur hela din klass ligger till genom enkla färgmarkeringar. Resultaten hjälper dig att individanpassa din undervisning och se vilka frågor du bör ta upp i helklass.
Troféer
Efter varje kapitel får eleverna också slumpvis utvalda troféer, vilket gör det extra roligt.
Samhörighet och gemenskap
När alla elever i klassen arbetar med samma skönlitterära bok skapas samhörighet och gemenskap. Arbetssättet stimulerar till diskussion, samtal och att formulera egna åsikter och ta del av andras. Med hjälp av lärarens modellerande och att arbeta med de olika lässtrategierna kan eleverna gemensamt och individuellt, bearbeta och skapa texter och berättelser. Att utgå från egna och andras reflektioner, insikter och erfarenheter ger ett kreativt och lekfullt arbetsklimat.
Lust att läsa
- följer läroplanen, är forskningsbaserat och utgår från skolornas arbetssätt.
- utvecklar elevernas läsförståelse utifrån vetenskaplig grund och beprövad vetenskap.
- specificerar vilka delar i LGR 11, vad avser 'Centralt innehåll' och 'Kunskapskrav', som material och övningar uppfyller.
PRODUKTINFORMATION:
Lust att läsa innehåller ett skriv-, läs-, och övningsmaterial där eleverna får läsa och arbeta med böcker ur några av sina favoritserier såsom <em>Hemliga Klubben</em> och <em>Legenden om De Fyra Elementen.</em> Materialet möter över 80 procent av det centrala innehållet för svenska i Lgr11 och är avsett för åk 1-3 och åk 4-6.
Spar tid
Materialet underlättar förberedelser och undervisning och du spar tid för annat arbete.
Språkutvecklare, författare och pedagoger
Materialet i Lust att läsa är uppbyggt utifrån grundskolans läroplan och är framtaget av pedagoger och språkutvecklare verksamma i den svenska skolan tillsammans med böckernas författare.
Beprövat koncept
Över 3500 elever och lärare har redan använt detta pedagogiska och lustfyllda sätt att arbeta med dessa skönlitterära böcker som bas. (*1)
Arbetsmaterialet
Arbetsmaterialet består av tre delar:
- Bok
- Lärarhandledning
- Webbapplikation med läsförståelsefrågor
Ljud- och e-bok
Böckerna finns inlästa av MTM och finns tillgängliga via Legimus, så att alla kan vara lika delaktiga.
Webbapplikation
Webbapplikationen, som är plattformsoberoende, innehåller läsförståelsefrågor till respektive bok. Till varje kapitel finns ett antal frågor med fyra svarsalternativ. Eleven får alltid en positiv respons, oavsett vilket svar som väljs. Eftersom övningarna är självrättande är det tidsbesparande för dig som lärare och eleverna får direkt feedback. Från lärarvyn har du som lärare full inblick i hur det går för varje elev och den ger dig också en tydlig bild av hur hela din klass ligger till genom enkla färgmarkeringar. Resultaten hjälper dig att individanpassa din undervisning och se vilka frågor du bör ta upp i helklass.
Troféer
Efter varje kapitel får eleverna också slumpvis utvalda troféer, vilket gör det extra roligt.
Samhörighet och gemenskap
När alla elever i klassen arbetar med samma skönlitterära bok skapas samhörighet och gemenskap. Arbetssättet stimulerar till diskussion, samtal och att formulera egna åsikter och ta del av andras. Med hjälp av lärarens modellerande och att arbeta med de olika lässtrategierna kan eleverna gemensamt och individuellt, bearbeta och skapa texter och berättelser. Att utgå från egna och andras reflektioner, insikter och erfarenheter ger ett kreativt och lekfullt arbetsklimat.
Lust att läsa
- följer läroplanen, är forskningsbaserat och utgår från skolornas arbetssätt.
- utvecklar elevernas läsförståelse utifrån vetenskaplig grund och beprövad vetenskap.
- specificerar vilka delar i LGR 11, vad avser 'Centralt innehåll' och 'Kunskapskrav', som material och övningar uppfyller.