Medie-Sverige 2014 : statistik och analys

Medie-Sverige 2014 : statistik och analys
Medverkande
Förlag Nordicom
GenreMedia och kommunikation
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor303
Vikt968 gr
Utgiven2014-02-19
SABBs-c(p)
ISBN 9789186523794
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Boken innehåller artiklar i vilka olika forskargrupper och enskilda forskare vid svenska universitet och högskolor analyserar och diskuterar aktuella frågeställningar kring medier. Här ges också en exposé över fyra decenniers medieutveckling. Därefter följer en samlad statistisk översikt över svenska medier, indelad i tio kapitel (Medier i Sverige, Medieföretag & ägande, IKT – Informations- & kommunikationsteknologi, Dagstidningar, Tidskrifter, Böcker, Radio, Fonogram, Television och Film, bio & video). Nordicom-Sverige söker att i tabellsammanställningarna redovisa en så bred och tillförlitlig statistik som är möjlig i Sverige i dag. Målsättningen är att förmedla en lättillgänglig kunskap om mediesituationen i Sverige.