Lär dig rita och animera i datorn : Allt du behöver veta för att komma igån
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Tukan Förlag |
Genre | Facklitteratur barn och ungdom |
Format | Flexband |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 80 |
Vikt | 330 gr |
Utgiven | 2017-08-24 |
SAB | uPueb |
ISBN | 9789176178614 |
Allt du behöver veta för att komma igång med datorgrafik.
Kreativiteten känner inga gränser, brukar man säga. Datorgrafiken känner inte heller några gränser. Många av de hisnande bildupplevelser vi möts av i dag inte minst i filmer och reklam är datoranimerade. När kreativiteten och datorgrafiken möts uppstår magiska världar. Men var ska man börja om man vill lära sig skapa sådana världar?
Lär dig rita och animera i datorn lär dig allt du behöver veta för att komma igång med datorgrafik. Med enkla steg för steg-instruktioner får du lära dig att göra alla möjliga slags projekt, från pop art-affischer och fotokuber till graffitikonst inspirerad av Banksy och grafiska verk à la Mondrian. Gratisprogram används för de olika projekten.
Bokens fem kapitel fokuserar på olika nyckelområden som man bör lära sig att behärska. Här förklaras grundläggande koncept och hur man använder olika program. Uppgifterna indelas i olika svårighetsgrader.
Kreativiteten känner inga gränser, brukar man säga. Datorgrafiken känner inte heller några gränser. Många av de hisnande bildupplevelser vi möts av i dag inte minst i filmer och reklam är datoranimerade. När kreativiteten och datorgrafiken möts uppstår magiska världar. Men var ska man börja om man vill lära sig skapa sådana världar?
Lär dig rita och animera i datorn lär dig allt du behöver veta för att komma igång med datorgrafik. Med enkla steg för steg-instruktioner får du lära dig att göra alla möjliga slags projekt, från pop art-affischer och fotokuber till graffitikonst inspirerad av Banksy och grafiska verk à la Mondrian. Gratisprogram används för de olika projekten.
Bokens fem kapitel fokuserar på olika nyckelområden som man bör lära sig att behärska. Här förklaras grundläggande koncept och hur man använder olika program. Uppgifterna indelas i olika svårighetsgrader.