Miljöarbetet stärker affärerna
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Genre | Samhälle, politik och debatt |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 88 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2009-10-01 |
SAB | Qba |
ISBN | 9789170053658 |
Vad gör ditt företag för miljön? I denna bok, skriven av tre utav Sveriges främsta forskare i miljö och näringsliv, får du tips på små och stora steg som kan tas av ditt företag för ökad miljöhänsyn. Dessutom visar boken hur detta arbete stärker affärerna! Här finns också de viktigaste lagarna förklarade.
Läs mer
Fler och fler kunder, återförsäljare och samarbetspartners ställer krav på sina leverantörers miljöhänsyn. Samtidigt inser fler och fler företag de stora fördelarna med en genomtänkt miljöpolicy. Hänger man inte med i detta uppvaknande riskerar man att inte fånga in morgondagens konsumenter.
Alla företag kan med enkla medel göra något för miljön i sin dagliga verksamhet, oavsett om det handlar om sopsortering, minskade transporter eller användande av ”grönare” el. De egna insatserna kan kännas futtiga, men små insatser ger stora resultat. Och inte minst, visar den här boken, så stärker miljöarbetet affärerna!
Här ges inspiration och tips till alla företag som vill utveckla sitt miljöarbete. Den ger metoder för både stora och små steg, visar på goda exempel och förklarar en del viktiga nationella och internationella miljöbestämmelser. I slutet av boken finns också en gedigen förteckning över var det finns mer information att hämta.
Boken bör läsas av alla företags ledningsgrupper och miljöansvariga, liksom av miljöutredare och konsulter. Författarna är forskare med lång erfarenhet av miljöarbete i industrier samt privat och offentlig sektor.
Om författarna
Richard har bland annat arbetat med miljöfrågor på Naturvårdsverket, länsstyrelse, kommun och varit miljöchef på Industriförbundet och Tetra Pak.
Torbjörn har bland annat varit miljöchef på Pharmacia och Trelleborg AB.
Magnus har varit miljöchef på ITT Flygt och har en lång karriär bakom sig bland annat på IVL Svenska Miljö-institutet och internationella nätverk. Idag är Magnus kopplad till Öhrling PriceWaterhouseCoopers.
Läs mer
Fler och fler kunder, återförsäljare och samarbetspartners ställer krav på sina leverantörers miljöhänsyn. Samtidigt inser fler och fler företag de stora fördelarna med en genomtänkt miljöpolicy. Hänger man inte med i detta uppvaknande riskerar man att inte fånga in morgondagens konsumenter.
Alla företag kan med enkla medel göra något för miljön i sin dagliga verksamhet, oavsett om det handlar om sopsortering, minskade transporter eller användande av ”grönare” el. De egna insatserna kan kännas futtiga, men små insatser ger stora resultat. Och inte minst, visar den här boken, så stärker miljöarbetet affärerna!
Här ges inspiration och tips till alla företag som vill utveckla sitt miljöarbete. Den ger metoder för både stora och små steg, visar på goda exempel och förklarar en del viktiga nationella och internationella miljöbestämmelser. I slutet av boken finns också en gedigen förteckning över var det finns mer information att hämta.
Boken bör läsas av alla företags ledningsgrupper och miljöansvariga, liksom av miljöutredare och konsulter. Författarna är forskare med lång erfarenhet av miljöarbete i industrier samt privat och offentlig sektor.
Om författarna
Richard har bland annat arbetat med miljöfrågor på Naturvårdsverket, länsstyrelse, kommun och varit miljöchef på Industriförbundet och Tetra Pak.
Torbjörn har bland annat varit miljöchef på Pharmacia och Trelleborg AB.
Magnus har varit miljöchef på ITT Flygt och har en lång karriär bakom sig bland annat på IVL Svenska Miljö-institutet och internationella nätverk. Idag är Magnus kopplad till Öhrling PriceWaterhouseCoopers.