Försäljning för icke-säljare
Författare | |
---|---|
Förlag | Uppsala Publishing House/Konsultförlaget |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 147 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1994-01-01 |
ISBN | 9789170050480 |
"Jag vill vara efterfrågad men jag vill inte sälja!" Det är den motsägelsefulla formulering som så många människor går och bär på i dag. Inom den offentliga sektorn med sina nya krav och organisationsformer. Inom tjänste- och kunskapssektorn där inhemsk och utländsk konkurrens ständigt ökar. Inom organisationer och folkrörelser där det inte anses riktigt fint att framhålla sig själv. Ja, till och med inom industri och handel finns det folk som inte anser sig ha tid eller lust att syssla med försäljning.
Går det att lära sig att sälja? Ja, förutsatt att man gör upp med sig själv och vågar skapa sig en egen stil. Omprövning av känslor och värderingar är första steget. Att träna metoder och tekniker är nästa. Bokens styrka och charm ligger i kombinationen av dessa mjuka och hårda faktorer.