Gerillaföretagaren
Författare | |
---|---|
Förlag | Bokförlaget Redaktionen i Sthlm |
Genre | Management |
Format | Storpocket |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 368 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2013-03-26 |
ISBN | 9789163110412 |
Det här är Sveriges mest sålda bok om hur små företag kan göra för att synas utan att det kostar pengar, det som kallas gerillamarknadsföring (över 50 000 företagare har redan läst den).
För att följa med i tiden har boken har uppdaterats fem gånger - varje gång med nya smarta metoder som hjälper ditt företag att synas och tjäna mer pengar.
Boken passar dig som har ett eget företag eller jobbar som marknadsansvarig på ett mindre företag och behöver nya konkreta idéer om hur ni ska nå ut till nya och gamla kunder med hjälp av det som kallas gerillamarknadsföring.
OBS: Glöm inte att läsa längre ner på den här sidan och se vad andra företagare och vad tidningarna tycker om boken
Det här är vad du får lära dig:
Om kunder
* Över 100 konkreta saker som gör att du behåller dina kunder.
* Över 100 konkreta sätt att skaffa nya kunder.
* Hur du får kunderna att bli dina vänner för livet.
* Hur du konkret skapar en positiv känsla kring ditt företag.
* Hur du får kunderna att bli dina bästa säljare.
* Hur du hanterar besvärliga kunder.
* Hur du får betalt av de mest krångliga kunder.
* Hur du säljer mer till dina nuvarande kunder.
* Hur du får in kunder i butiken.
Att sälja - Även om du hatar det
* 10 sätt att göra säljsamtalet behagligt.
* 100 vanliga misstag du inte längre behöver göra i ditt företag.
* Hur du gör avslut i säljsituationer på ett bekvämt sätt.
* Hur du säljer via telefonen.
* Marknadsföringslagen - hur fungerar den. Vad får du och vad får du inte göra.
Annonsering/ säljbrev
* Hur du gör lyckad adresserad direktreklam.
* Hur du gör annonser som säljer.
* Hur du skriver säljbrev som garanterat blir lästa - från rubrik till P.S.
* Vad du ska tänka på när du annonserar.
* Hur du får en 25.000 kronors-annons för 4.000 kronor.
Positionering - dvs vad kunder förknippar ditt företag med
* Profilering -allt från visitkort till gåvor på ett planerat sätt.
* Hur du investerar i konkurrensfördelar.
* Hur du gör en effektiv marknadsplan.
* Hur du gör en marknadsundersökning som inte kostar en enda krona.
* Hur du skapar en vinnande nisch på en stenhård marknad.
Internet för gerillaföretagare
* Hur du gör en effektiv hemsida som kunderna kommer tillbaka till.
* Hur du marknadsför ditt företag på internet på ett nytt sätt.
* Hur du använder mail effektivt.
* Hur du skapar ett nyhetsbrev som ger dig kunder och som låter dig behålla de gamla.
* Hur du startar din egen internetbutik.
Omvärld
* Hur du spionerar på konkurrenter.
* 85 konkreta tips för gerillaföretagare.
* Hur du får kunder av dina konkurrenter.
* Hur du bevakar dina konkurrenter och dig själv.
* Hur du får reda på vad som händer innan det är för sent.
Media
* Hur du skapar en intressant historia kring ditt företag.
* Hur du närmar dig journalister och när du ska göra det.
* Hur du får uppmärksamhet för ditt företag i media.
* Reklamkupper - så här gör du - konkreta exempel.
* ....Och mer.
OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.
Så här säger några läsare om boken
Schack matt - så mycket för så lite :-)
Per Sydäng, Despec Sweden AB
Boken har gett mig massor av idéer om hur jag bäst marknadsför mitt företag. Boken är lättbegriplig och ärlig. Samtidigt uppmanande vilket gör att varje gång jag slår igen boken känner jag mig supertaggad att ta itu med nya utmaningar!
Fredrik Nygren, Hej Golfare!
Tips och idéer som vidgar mina vyer och som ger mig tips att ge vidare till mina kunder.
Elisabeth Lundahl, ALMI Företagspartner Gotland AB
Första boken jag köpte. En första inkörtsport för att komma igång med att driva ett företag. Finns många bra teorier som man även kan använda sig av i föreningslivet.
Linda Schoultz, Lokatts musikturné
Boken har hjälpt mig att se marknadsföring på ett nytt sätt som också innebär att det inte alltid måste kosta så mycket.
Martin Spolander, Kukkolaforsen Turist & Konferens AB
"Om man har en uppfattning om att "marknadsföring är nog viktigt, men hur i hela världen gör man??. Var börjar man och är det inte väldigt dyrt?" Då ska man läsa Gerillaföretagaren och låta sig läras, inspireras och få mod."
Caroline Göransson, LRF Konsult
Gerillaföretagaren har hjälpt oss att tänka i nya banor och våga tänka annorlunda. Den uppmuntrar till en ny, positiv sorts aggressivitet."
Charlotta Jansson VIP Kids AB
"Gerillaföretagaren" förklarar det självklara kring företagande. Jag gick från att anta till att veta. Att utgå ifrån kundens syn, kundens fördelar och inte på hur häftig mitt företag eller jag själv är Alla företagare, inte bara småföretagare då många idéer skulle kunna fungera minst lika bra för storföretag, som är intresserade av att vidareutvecklas."
Jesper • Anhede - reklam & information
"Boken är en bibel i att nåt med begegränsade medel! Alla företagare borde sova med den under kudden."
Fishbowl Företagsreklam
"Geniala tips till både mig själv och kunder om billiga och effektiva sätt att marknadsföra småföretag"
Mats Böllner, Bildskapare Böllner
"Boken sätter sprätt på fantasin, konkret, rolig och toppenbra när jag behöver nya infall"
Eva Jonzon, emzo friskvård
"Boken bekräftar något som jag själv var införstådd med som kan ge företaget det lilla extra som sticker ut från mängden. Den ger massor med tips man kan använda, förädla eller omforma till sitt eget företag och sina egna förutsättningar"
JS Trädgård & Allservice
"Boken har givit mig motivation. Varje gång man har behövt en katalysator till sin uppfinningsrikedom har denna bok aldrig svikit."
SEO IT Sverige
"Boken har lärt oss att tillämpa gerillamarknadsföring i praktiken, Vi hade verktygen själva och strategierna fångade vi in genom att använda boken i utbildningsyfte."
Contact Center i Boxholm AB
"Boken har lärt oss att bli bättre på att använda våra marknadsföringspengar."
The Production Office
"Konkreta tips och råd som vi redan dagen eftger att boken levererades använde oss av. Det vi gjorde har inte bara gett nya infallvinklar - det har gett oss större intäkter. Dessutom mera kreativitet, roligare företagsmöten och en spark därbak."
Myrgårda HB
"Suverän att ha som uppslagsverk inför projekt och marknadsföring"
Tommy Carlsson, Team Manager
"Den gjorde det väldigt jobbigt! Att det finns så många sätt att nå ut. Det var nog bättre förr. *smile*"
jangan dabla design thinking
"Den här boken har givit mig ALLT! Det var den boken som fick mig att våga starta företaget."
Team WellNEss SprayTan & Aloe-Vera
"Ovärderlig i början (3 år sedan) av min verksamhet och är det fortfarande. Min bibel."
Decidir Ulf Jonson
"Fantastiska modiga tips, som jag har använt och haft glädje av minsann! Fick genast flera nya kunder i samband med att jag utökade mitt verksamhetsområde i en ny stad där ingen kände mig."
Jennie Finkelstein, Finkelstein Form
"Konkreta och enkla tips om hur man snabbt och med små medel kan marknadsföra sitt företag. Jag finner att jag ofta vänder mig till boken för att hämta inspiration och energi."
Thomas Eriksson, Bredbandsgruppen AB