I Relation till Lärande
Förlag | Aspeflo & Klamas AB |
---|---|
Genre | Pedagogik |
Format | Storpocket |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 204 |
Vikt | 750 gr |
Utgiven | 2019-03-01 |
ISBN | 9789151906171 |
Boken bygger på Ulrikas tidigare bok - FÖR ALLA I SKOLAN - och de fyra huvudkapitlen omfattar: Relationsskapande bemötande, En fungerande lärmiljö, Språka, läsa och skriva, samt Stöd och dokumentation på olika nivåer.
I alla kapitel ligger fokus på att förstå och arbeta både förebyggande och åtgärdande med hjälp av en undervisning som tar hjälp av visuella stödstrukturer och bildstöd.
Du kommer att inspireras till att tänka och planera din undervisning utifrån ett elevcentrerat arbetssätt, där de flesta av strategierna går att använda för alla elever i klassen, men där det också finns exempel för undervisning i det mindre sammanhanget.
Boken tar upp allt som är i relation till lärande och zoomar in och ut mellan det som innefattas i att arbeta IRL på en skola - från detaljerade beskrivningar av övningar för exempelvis lästräning till mer skolövergripande resonemang på organisationsnivå. Detta är en bok som går att tillämpa praktiskt på alla skolor!
I alla kapitel ligger fokus på att förstå och arbeta både förebyggande och åtgärdande med hjälp av en undervisning som tar hjälp av visuella stödstrukturer och bildstöd.
Du kommer att inspireras till att tänka och planera din undervisning utifrån ett elevcentrerat arbetssätt, där de flesta av strategierna går att använda för alla elever i klassen, men där det också finns exempel för undervisning i det mindre sammanhanget.
Boken tar upp allt som är i relation till lärande och zoomar in och ut mellan det som innefattas i att arbeta IRL på en skola - från detaljerade beskrivningar av övningar för exempelvis lästräning till mer skolövergripande resonemang på organisationsnivå. Detta är en bok som går att tillämpa praktiskt på alla skolor!