H2000 Branschkunskap Fakta och uppgifter Digitalbok Grupplicens 12 mån
Serie | H2000 Branschkunskap inom handel |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Ekonomi |
Format | Ebok (nedladdning & online) |
Språk | Svenska |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2018-10-18 |
SAB | Qi |
ISBN | 9789147922444 |
H2000 Branschkunskap ger kunskap och inspiration inför det framtida yrkeslivet. Den beskriver på ett engagerande sätt olika yrkesutgångar och branscher inom handel. Branschkunskap kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Den lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt.
Läromedlet innehåller följande kapitel:
1. Min karriär inom handel och service
2. Att göra affärer inom handel
3. Handelns historik och utveckling
4. Bekanta dig med handels- och tjänsteföretagen
5. Branschen möter kunderna
6. Säkerhet
7. Vilka lagar gäller på jobbet?
8. Konsumentkunskap - bra för kunden
9. Miljö- och etikfrågor
H2000 Branschkunskap varvar faktatext med verkliga exempel och rikligt mer övningsuppgifter. I materialet ingår ett integrerat projekt som följer läromedlets blockindelning med en projektuppgift per block.
H2000 Branschkunskap, upplaga 2, beskriver hur handeln fungerar och är organiserad. Handeln har gått från "butikstänkande" till omnikanaltänkande och därför har H2000 Branschkunskap i upplaga 2 genomgått en omfattande omarbetning. Upplaga 2 innehåller nya branschporträtt, nya illustrationer, exempelföretag och omarbetade uppgifter. De flesta kapitel har omarbetats och uppdaterats. Större omarbetningar har gjorts i kapitel 1 där Handelsrådets nya kompetensmodell för butiksäljare tagits in. I kapitel 3 har den historiska beskrivningen kompletterats. Där beskrivs Svensk Handels syn på digitaliseringen i branschen. Kapitel 4 om branschens olika aktörer och är uppdaterat med olika kanalval där begreppet omnikanalförsäljning introduceras. Kapitlet tar även upp grossisternas nya roller vid flerkanalsförsäljning. Kapitel 5 om hur branschen möter kunderna är helt omarbetat utifrån den nya synen på handeln. I kapitel 6 har avsnittet om säkerhet fördjupats och den övriga texten uppdaterats och fördjupats. I kapitel 7 har Diskrimineringslagen lagts till. Kapitel 8 har omarbetats och handlar nu i huvudsak om konsumenträtt, konsumentekonomi och försäkringar. Slutligen har kapitel 9 omarbetats och har nu en inriktning mot miljö- och etikfrågor inom handeln.
Läromedlet innehåller följande kapitel:
1. Min karriär inom handel och service
2. Att göra affärer inom handel
3. Handelns historik och utveckling
4. Bekanta dig med handels- och tjänsteföretagen
5. Branschen möter kunderna
6. Säkerhet
7. Vilka lagar gäller på jobbet?
8. Konsumentkunskap - bra för kunden
9. Miljö- och etikfrågor
H2000 Branschkunskap varvar faktatext med verkliga exempel och rikligt mer övningsuppgifter. I materialet ingår ett integrerat projekt som följer läromedlets blockindelning med en projektuppgift per block.
H2000 Branschkunskap, upplaga 2, beskriver hur handeln fungerar och är organiserad. Handeln har gått från "butikstänkande" till omnikanaltänkande och därför har H2000 Branschkunskap i upplaga 2 genomgått en omfattande omarbetning. Upplaga 2 innehåller nya branschporträtt, nya illustrationer, exempelföretag och omarbetade uppgifter. De flesta kapitel har omarbetats och uppdaterats. Större omarbetningar har gjorts i kapitel 1 där Handelsrådets nya kompetensmodell för butiksäljare tagits in. I kapitel 3 har den historiska beskrivningen kompletterats. Där beskrivs Svensk Handels syn på digitaliseringen i branschen. Kapitel 4 om branschens olika aktörer och är uppdaterat med olika kanalval där begreppet omnikanalförsäljning introduceras. Kapitlet tar även upp grossisternas nya roller vid flerkanalsförsäljning. Kapitel 5 om hur branschen möter kunderna är helt omarbetat utifrån den nya synen på handeln. I kapitel 6 har avsnittet om säkerhet fördjupats och den övriga texten uppdaterats och fördjupats. I kapitel 7 har Diskrimineringslagen lagts till. Kapitel 8 har omarbetats och handlar nu i huvudsak om konsumenträtt, konsumentekonomi och försäkringar. Slutligen har kapitel 9 omarbetats och har nu en inriktning mot miljö- och etikfrågor inom handeln.