Journalistik, reklam och information Onlinebok Grupplicens 12 mån

Journalistik, reklam och information Onlinebok Grupplicens 12 mån
Serie Journalistik, reklam och information
Författare
Förlag Liber
FormatEbok (nedladdning & online)
SpråkSvenska
Vikt0
Utgiven2013-10-09
ISBN 9789147916658
Utmärkande drag
- Exempel från verkligheten
- Kritiskt förhållningssätt
- Betonar samspelet mellan text och bild
Journalistik, reklam och information fungerar som en brygga mellan teori och praktik. Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om kommunikation. Därefter behandlas vad som är typiskt för journalistiska texter, informationstexter och reklamtexter. Ett kapitel om lag och rätt avslutar boken.

Exempel från verkligheten
Genomgående betonas helhetsperspektivet det vill säga samspelet mellan text och bild. Vidare löper ett kritiskt förhållningssätt till medier som en röd tråd genom boken. Boken är rik på exempel från verkligheten som visar på texter och kampanjer från både privat och offentlig sektor.

Praktiska uppgifter
Ett stort antal praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande.