H2000 Servicekunskap Faktabok Onlinebok Grupplicens 12 mån
Serie | H2000 Servicekunskap |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Ekonomi |
Format | Ebok (nedladdning & online) |
Språk | Svenska |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2012-09-04 |
ISBN | 9789147913862 |
<i>Om Servicekunskap Faktabok Onlinebok</i><BR/>H2000 Servicekunskap innehåller både faktatexter, många exempel och rikligt med övningsuppgifter. Till varje kapitel finns uppgifter som kan lösas på elevens APL/LIA.Servicekunskap är en efterfrågad kompetens. H2000 Servicekunskap tar upp det du behöver kunna för att ge god service. Faktatexterna behandlar bland annat:<BR/>- Servicebegreppet<BR/>- Det personliga mötet<BR/>- Kundvård<BR/>- Prissättning och kalkylering<BR/>- Datorstöd i service och säljarbetet<BR/>- Metoder för utvärdering av service<BR/>- Konsumentlagar och god säljetik<BR/>- Arbetsmiljö och säkerhet<BR/>- Betalningar<BR/><BR/>H2000 Servicekunskap innehåller även rollspelsövningar där eleverna kan träna olika servicesituationer som till exempel möten, säljsamtal och reklamationshantering. I varje kapitel ingår även uppgifter med varierande svårighetsgrad och en integrerad projektuppgift som löper som en röd tråd genom hela boken. Servicekunskap lämpar sig väl för ett problem- och projektorienterat arbetssätt och kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning.