Optimal marknadskommunikation
Serie | Optimal marknadskommunikation |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 516 |
Vikt | 1246 gr |
Utgiven | 2017-01-17 |
SAB | Qblb |
ISBN | 9789147112036 |
Tredje, uppdaterade upplagan av den kompletta boken till marknadskommunikation! Den går igenom alla de moment som man måste kunna för att lyckas planera effektiv marknadskommunikation.
Boken Optimal marknadskommunikation är uppdelad i fyra delar som täcker alla viktiga områden inom marknadskommunikation:
<ul> <li>Marknadskommunikationens grunder</li> <li>Målsättning och målgrupp</li> <li>Budskap</li> <li>Kanal</li> </ul>Boken är pedagogiskt uppbyggd med strukturen Målgrupp-Budskap-Kanal som övergripande tankeverktyg och innehåller många exempel och fallbeskrivningar som tydliggör de teoretiska resonemangen.
Denna tredje upplaga har genomgående uppdaterats med den senaste forskningsutvecklingen inom varumärken, reklam och medier. Även exemplen och fallbeskrivningarna har uppdaterats. Ett särskilt fokus ligger nu på konsumenternas mediekonsumtion som på grund av digitaliseringen (exempelvis sociala medier och smarta telefoner) har förändrats drastiskt, vilket skapar helt nya förutsättningar för effektiv marknadskommunikation.
Den tredje upplagan fångar också in marknadskommunikationens allt större komplexitet och tar upp reklamens oförutsedda effekter på andra än målgruppen, som medarbetare, medborgare och investerare.
Optimal marknadskommunikation riktar sig till studenter på grund- och fortsättningskurser i reklam, marknadsföring och marknadskommunikation vid universitet/högskola och på annan utbildning. Den vänder sig även till dem som arbetar med ovanstående och behöver en grundlig genomgång av marknadskommunikation.
Om författarna
Micael Dahlén och Fredrik Lange arbetar vid Handelshögskolan i Stockholm. Ny författare till tredje upplagan är Sara Rosengren, som också arbetar vid Handelshögskolan.