Tillväxtföretagets grunder
Serie | Tillväxtföretagets grunder |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 98 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2011-04-27 |
SAB | Qb |
ISBN | 9789147096527 |
Tillväxtföretagets grunder är en konkret handbok i vad som krävs för att bygga ett tillväxtföretag och som avslutas med ett test där läsaren kan avgöra företagets tillväxtpotential.
Läs mer
Forskning visar att det är tre komponenter som avgör om ett företag lyckas i sina tillväxtambitioner: Människa, koncept och utveckling. De rätta förutsättningarna för tillväxt finns bara när alla komponenter finns på plats.
Tillväxtföretagets grunder beskriver bland annat vilka roller som behövs i ett företag och vad som kännetecknar ledare i tillväxtföretag. Den visar hur bra tillväxtföretag är på att fokusera och välja koncept med tydligt kundfokus. I boken får läsaren också tips om hur man skapar ett uthålligt företag som fortsätter att växa också på sikt.
Om författarna
Jonas Fasth är konsult och forskare med fokus på tillväxt och strategiska processer i företag. Han har bland annat skrivit böckerna Praktiskt strategiarbete, Lilla boken om marknadsföring och Strategiarbetets grunder.
Som konsult har han arbetat i koncernledningar med att utveckla arbetsmetoder och kompetens kring strategi- och förändringsarbete. Han forskar på halvtid i strategiarbete vid Handelshögskolan i Göteborg.
Läs mer
Forskning visar att det är tre komponenter som avgör om ett företag lyckas i sina tillväxtambitioner: Människa, koncept och utveckling. De rätta förutsättningarna för tillväxt finns bara när alla komponenter finns på plats.
Tillväxtföretagets grunder beskriver bland annat vilka roller som behövs i ett företag och vad som kännetecknar ledare i tillväxtföretag. Den visar hur bra tillväxtföretag är på att fokusera och välja koncept med tydligt kundfokus. I boken får läsaren också tips om hur man skapar ett uthålligt företag som fortsätter att växa också på sikt.
Om författarna
Jonas Fasth är konsult och forskare med fokus på tillväxt och strategiska processer i företag. Han har bland annat skrivit böckerna Praktiskt strategiarbete, Lilla boken om marknadsföring och Strategiarbetets grunder.
Som konsult har han arbetat i koncernledningar med att utveckla arbetsmetoder och kompetens kring strategi- och förändringsarbete. Han forskar på halvtid i strategiarbete vid Handelshögskolan i Göteborg.