Webbdesign. Budskap, form och teknik
Serie | Webbdesign. Budskap, form och teknik |
---|---|
Författare | |
Förlag | Liber |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 120 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2009-07-17 |
ISBN | 9789147089345 |
För en framgångsrik kommunikation på webben måste du utgå från en noggrann planering av rätt budskap till rätt målgrupp, i rätt form och med rätt teknik. Detta läromedel ger en mix av fakta, exempel och idéer för den blivande webbdesignern.
Läs mer
Genom boken löper en praktisk uppgift där man steg för steg får bygga upp en webbplats för ett hotell, utifrån bokens tre block:
- Budskap ger modeller för mål- och målgruppsarbete samt val av budskap.
- Form tar upp struktur, navigering, designmodeller, bild, video, ljud, typografi och färg.
- Teknik beskriver de val som man måste göra när det gäller exempelvis system för innehållshantering på sin webbplats. Du får ett bra grund för att lättare kunna ta rätt beslut om teknikval.
Om författarna
Bo Bergström är art director, marknadskonsult, uppskattad föreläsare och författare till faktaböcker och läromedel, bl.a. Grafisk kommunikation.
Tommie Karlsson har tidigare arbetat som webbutvecklare, och är idag verksam inom affärsutveckling på webben inom media- och finansbranschen.
Daniel Parmenvik har arbetat med webbteknik i egen verksamhet och som kursledare. Han arbetar idag som utvecklingschef inom finansbranschen. Både Tommie och Daniel har också medverkat i andra läromedel inom programmering och utveckling.
Läs mer
Genom boken löper en praktisk uppgift där man steg för steg får bygga upp en webbplats för ett hotell, utifrån bokens tre block:
- Budskap ger modeller för mål- och målgruppsarbete samt val av budskap.
- Form tar upp struktur, navigering, designmodeller, bild, video, ljud, typografi och färg.
- Teknik beskriver de val som man måste göra när det gäller exempelvis system för innehållshantering på sin webbplats. Du får ett bra grund för att lättare kunna ta rätt beslut om teknikval.
Om författarna
Bo Bergström är art director, marknadskonsult, uppskattad föreläsare och författare till faktaböcker och läromedel, bl.a. Grafisk kommunikation.
Tommie Karlsson har tidigare arbetat som webbutvecklare, och är idag verksam inom affärsutveckling på webben inom media- och finansbranschen.
Daniel Parmenvik har arbetat med webbteknik i egen verksamhet och som kursledare. Han arbetar idag som utvecklingschef inom finansbranschen. Både Tommie och Daniel har också medverkat i andra läromedel inom programmering och utveckling.