Positionering - Teori, trend & strategi
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | Inbunden |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 240 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2006-08-25 |
ISBN | 9789147077960 |
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och varför har Ries & Trouts klassiska normativa teorier om positionering lett så många varumärken in i en återvärndsgränd? Vilka risker löper varumärken som beslutar sig för att positionera sig tillsammans? Detta är bara några av många spännande teman som diskuteras i denna bok.
Läs mer
Boken tar ett samlat grepp på positionering och diskuterar fenomenet ur många infallsvinklar med stark bäring på praktisk marknadsföring och kommunikation. Istället för ännu en vända med de gamla klyschorna ”bygg en stark position i kundernas medvetande” eller att positionering handlar om ”perceptioner och inte produkter”, söker författaren Henrik Uggla en djupare strategisk förståelse genom en mosaik av olika teorier och praktiska minicase som fångar en mer komplex strategisk verklighet, bortom förenklade och förutsägbara management koncept.
Om författarna
Henrik Uggla är doktor i Brand Portfolio Management och verksam som forskare och föreläsare vid INDEK, Kungliga Tekniska Högskolan.
Läs mer
Boken tar ett samlat grepp på positionering och diskuterar fenomenet ur många infallsvinklar med stark bäring på praktisk marknadsföring och kommunikation. Istället för ännu en vända med de gamla klyschorna ”bygg en stark position i kundernas medvetande” eller att positionering handlar om ”perceptioner och inte produkter”, söker författaren Henrik Uggla en djupare strategisk förståelse genom en mosaik av olika teorier och praktiska minicase som fångar en mer komplex strategisk verklighet, bortom förenklade och förutsägbara management koncept.
Om författarna
Henrik Uggla är doktor i Brand Portfolio Management och verksam som forskare och föreläsare vid INDEK, Kungliga Tekniska Högskolan.