Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik
Författare | |
---|---|
Förlag | Liber |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 102 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2001-12-05 |
ISBN | 9789147063789 |
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.
Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.
Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.
Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.
Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.