Att undervisa i vårdsituationen
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Medicin |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 104 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 1994-01-01 |
SAB | Vpd |
ISBN | 9789144383712 |
Boken behandlar en av vårdarens självständiga omvårdnadsfunktioner undervisning i relation till vårdtagare. Följande frågor är bland dem som behandlas i boken:
Hur ska undervisningen anpassas till vårdtagaren?
Hur kan undervisning genomföras på avdelningen och i hemsituationen?
Hur kan undervisning utvärderas och dokumenteras?
Vilka särskilda hänsyn bör tas vid undervisning av barn?
Vilka konsekvenser kan undervisning få för vårdtagarens hälsa?
Människosyn och inlärningssyn konsekvenser för undervisningen?
Planering och genomförande av vårdtagarundervisning belyses i boken genom exempel ur verkliga livet. Huvuddelen av innehållet är aktuellt för undervisning av olika vårdtagargrupper.
Författaren har lång erfarenhet av undervisning för vårdstuderande om vårdtagarundervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se