Kundservice för hållbara kundrelationer - Med AI och CX i verktygslådan
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Blandat |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 184 |
Vikt | 277 gr |
Utgiven | 2025-02-13 |
ISBN | 9789144187891 |
Hur kan kundservice gå från att ses som en kostnad till att bli en tillgång som stärker affärsvärde och bygger långsiktiga relationer? Den här boken visar hur man kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen (CX) med hjälp av AI, men utan att kompromissa med empati och lyhördhet. Författaren beskriver tydligt med konkreta exempel och insikter vilka strategier som bygger starka kundrelationer - och vilka som riskerar att försämra dem.
AI driver en av de största transformationerna i modern tid och påverkar i grunden hur företag möter och interagerar med sina kunder. För kundservice innebär detta en möjlighet att kliva fram som en strategisk resurs, men också en risk - att förlora det mänskliga mötet i jakten på effektivitet. När AI och automatisering omformar kundmöten blir samspelet mellan teknik och mänsklig närvaro avgörande för att skapa hållbara kundrelationer.
AI driver en av de största transformationerna i modern tid och påverkar i grunden hur företag möter och interagerar med sina kunder. För kundservice innebär detta en möjlighet att kliva fram som en strategisk resurs, men också en risk - att förlora det mänskliga mötet i jakten på effektivitet. När AI och automatisering omformar kundmöten blir samspelet mellan teknik och mänsklig närvaro avgörande för att skapa hållbara kundrelationer.