Kundservice för hållbara kundrelationer - Med AI och CX i verktygslådan

Kundservice för hållbara kundrelationer - Med AI och CX i verktygslådan
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreBlandat
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor184
Vikt277 gr
Utgiven2025-02-13
ISBN 9789144187891
Hur kan kundservice gå från att ses som en kostnad till att bli en tillgång som stärker affärsvärde och bygger långsiktiga relationer? Den här boken visar hur man kan effektivisera och förbättra kundupplevelsen (CX) med hjälp av AI, men utan att kompromissa med empati och lyhördhet. Författaren beskriver tydligt med konkreta exempel och insikter vilka strategier som bygger starka kundrelationer - och vilka som riskerar att försämra dem.

AI driver en av de största transformationerna i modern tid och påverkar i grunden hur företag möter och interagerar med sina kunder. För kundservice innebär detta en möjlighet att kliva fram som en strategisk resurs, men också en risk - att förlora det mänskliga mötet i jakten på effektivitet. När AI och automatisering omformar kundmöten blir samspelet mellan teknik och mänsklig närvaro avgörande för att skapa hållbara kundrelationer.