Prissättning : affärsekologier, affärsmodeller, prismodeller

Prissättning : affärsekologier, affärsmodeller, prismodeller
Författare
Förlag Studentlitteratur AB
GenreEkonomi
FormatHäftad
SpråkSvenska
Antal sidor214
Vikt0
Utgiven2013-10-29
SABQbla
ISBN 9789144093499
Köp på AdlibrisKöp på BokusKöp på BookOutletSök på Bokbörsen
Hur man sätter pris är avgörande för alla verksamheter! Exportframgångar, oväntade extrakostnader, engagerade medarbetare, låg kvalitet i äldreomsorgen – alla hänger de samman med vad vi kommer överens om att betala och för vad.
Boken förklarar koncepten affärsekologi, affärsmodell och prismodell och hur de hänger samman. Det illustreras genom tre större fallberättelser, om Taxi Kurir, Stockholms Konserthus och Payex, och flera praktiska småexempel på intressanta prismodeller. Val av prisnivå och hur prisanvändning i en organisation kan styras har fått egna kapitel.