Lära eller läras : Om kompetens och utbildningsplanering i arbetslivet
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Pedagogik |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 256 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2009-11-14 |
ISBN | 9789144057071 |
Lära eller läras ger dig en engagerande introduktion till vuxnas lärande inom företag och andra organisationer. Varför inte ta till vara modern forskning om lärande och låta detta styra hur kompetensutveckling organiseras?
Den första delen börjar med en historisk översikt över olika pedagogiska teorier fram till det helt moderna tänkandet kring lärande. De följande kapitlen presenterar forskning kring hur vuxna lär och hur de lär i grupp. Dessa resonemang bildar så sammanhanget för kapitlen om vad kompetens egentligen är och hur man åstadkommer kompetensutveckling.
I den andra delen beskriver författaren hur man i praktiken kan gå till väga när man planerar utbildning för vuxna. Moderna teorier går att tillämpa!
Denna andra upplaga är uppdaterad och omarbetad. Den är lämplig för studenter inom grundutbildningen i pedagogik, vuxnas lärande och arbetslivets pedagogik och den vänder sig till dem som ansvarar för utbildning inom företag och andra organisationer.
Andra upplagan