Franchising i praktiken
Författare | |
---|---|
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Management |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 234 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2005-05-10 |
SAB | Qblnb-c |
ISBN | 9789144037707 |
Franchising förknippas ofta med snabbmatskedjor. I själva verket finns franchiseenheter inom de flesta branscher, sysselsätter över hundratusen människor i Sverige och står för cirka 5 procent av Sveriges BNP.
I Franchising i praktiken ges en bild av hur franchising fungerar, hur man skapar ett fungerande franchisesystem och vad som krävs för att bli framgångsrik inom franchising. Med en egen utvecklingsmodell, Effectummodellen, och ett stort antal exempel från såväl välkända som nya franchiseföretag redogör författarna för hur ett franchisesystem utvecklas från affärsidé, rekrytering av franchisetagare till etablering och drift.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Läs mer om boken på studentlitteratur.se