Strategi : en introduktion
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Studentlitteratur AB |
Genre | Ekonomi |
Format | Häftad |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 345 |
Vikt | 0 |
Utgiven | 2004-01-28 |
SAB | Qba |
ISBN | 9789144027777 |
Strategi - en introduktion är en ny och reviderad upplaga av den grundläggande boken inom strategiämnet. Syftet med boken är att skapa förståelse för strategi såväl teoretiskt som praktiskt. Boken fokuserar främst på dagens näringsliv, men ger även en historisk bakgrund till ämnet. Här presenteras och förklaras både grundläggande ramverk och modeller samt nyare ämnen inom affärsstrategin. IT-utvecklingens inverkan behandlas och författarna tar upp nya sätt att betrakta företag. Det riktas också uppmärksamhet mot den komplexitet och osäkerhet som omger företag i dagens ekonomi och visar hur dessa förhållanden påverkar strategiska beslut.
Boken vänder sig både till företagsledare som vill förnya sina kunskaper inom strategiämnet och till studenter som önskar en grundläggande introduktion till ämnet.