Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
Författare | |
---|---|
Medverkande | |
Förlag | Natur & Kultur Akademisk |
Genre | Pedagogik |
Format | Danskt band |
Språk | Svenska |
Antal sidor | 397 |
Vikt | 750 gr |
Utgiven | 2015-11-02 |
ISBN | 9789127143593 |
Inkluderande undervisning innebär att olikheter ses som en tillgång. Men hur ska du undervisa elever i behov av särskilt stöd på bästa sätt? Vad säger forskningen och hur ska du som lärare veta vilka strategier som är mest effektiva? I David Mitchells banbrytande bok <em>Inkludering i skolan</em> får du tillgång till 27 evidensbaserade strategier som verkligen fungerar. Boken är mycket lättanvänd och tydligt disponerad.
<em>Inkludering i skolan – <em>undervisningsstrategier som fungerar</em></em> vänder sig till lärarstudenter, yrkesverksamma lärare, specialpedagoger och skolledare, men kan även läsas av övrig personal som arbetar inom skolan.
<em>"I boken Inkludering i skolan presenterar David Mitchell en unik sammanställning och analys av olika undervisningsstrategier i relation till olika typer av undervisningsinnehåll som forskning har visat varit framgångsrik för elever i olika typer av skolsvårigheter. Något motsvarande har tidigare inte funnits."</em> Ur förordet av Kerstin Göransson, faktagranskare och docent i specialpedagogik, med fokus på inkludering, särskola och elever i behov av särskilt stöd.
"<em>Den här boken med sin enorma mängd fakta om elever i behov av särskilt stöd skulle jag ha velat skriva. Den är handfast, lättläst och en resurs att ha nära till hands. En fantastisk bok.</em>" Professor John Hattie
Här talar David Mitchell direkt till svenska lärare
Håll dig uppdaterad på vår Facebooksida.
Den här boken önskar jag att jag hade skrivit.
<em>John Hattie</em>